۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

شوک قیمتی بازار مسکن

🔷 شوک قیمتی در بازار مسکن

⬅️ عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس معتقد است: دولت باید ساز و کار قانونی برای جلوگیری از معاملات سفته بازی را فراهم کند که مجلس آمادگی خود را برای کمک به تنظیم قیمت در بازار مسکن اعلام می کند.

🏬 بازار مسکن طی یک دهه اخیر در دو بازه زمانی پنج ساله با شوک قیمتی شدید مواجه شد. بازار مسکن در ۱۰ سال گذشته، نخستین شوک قیمتی خود را در سال ۱۳۸۶ تجربه کرد به طوری که در همان سال قیمت مسکن در تهران ۷۸ درصد افزایش داشت.

⚠️ روند نرخ تورم بخش مسکن نشان می دهد اوج نرخ تورم در دهه هشتاد، مربوط به سال های ۸۶ تا ۸۸ است و افزایش قیمت مسکن در این سال ها فاصله زیادی با نرخ تورم عمومی کشور داشته است.


خرید خانه در سهروردی شمالی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی قایینی

🔴آیین نامه جدید ساختمان را بهتر بدانیم.

🔴مسئولیت ساخت ساختمان براساس #آیین نامه جدید با چه کسی است؟ 


💡آیین‌نامه کنترل ساختمان  (بخش #پیمانکار_ساخت: ضوابط و شرایط ) 


▪️در آیین‌نامه کنترل ساختمان به‌ جای مجری ذیصلاح (که در ادوار گذشته هیچ‌گاه در جایگاه واقعی خود ایفای نقش ننمود) تعریف جدیدی تحت عنوان "پیمانکار ساخت" ارائه ‌شده است.


▪️این تغییر مهم و "هوشمندانه" با توجه به مشکلات حقوقی، سوء تعبیرها و سوء استفاده‌هایی که از سالهای گذشته در مسیر پیاده‌سازی تدریجی مبحث دو مقررات ملی ساختمان و خصوصاً بحث مجری ذیصلاح پیش‌ آمده است؛ و البته با نگاهی به شرح خدمات و مسئولیت‌هایی که برای پیمانکار ساخت در نظر گرفته شده است، یک تحول بنیادین محسوب گردیده و امیدها را در رسیدن به آرزوی دیرینه ارتقاء کیفیت سرمایه‌های ملی (ساختمان) صد چندان نموده است.


▪️پیمانکار ساخت شخص حقیقی یا حقوقی دارای پروانه اشتغال بکار مهندسی ساخت که طی قرارداد با متقاضی ساخت وظیفه و مسئولیت اجرای عملیات ساختمان موضوع پروانه را عهده‌دار شده است.


▪️مالک، پیمانکار ساخت را تعیین می‌کند و پیمانکار در برابر تمامی اتفاقاتی که در کارگاه می‌افتد مسئول و متعهد است.


▪️از موارد مهم آیین‌نامه در ارتباط با پیمانکار ساخت می‌توان به "تضمین حسن انجام عملیات ساخت" و جبران خسارت زیان دیدگان از قصور خود یا عوامل و پیمانکاران جزء خود در اجرای کار طی 10 سال پس از تحویل ساختمان به صاحب‌کار اشاره نمود که این موضوع می‌تواند نویدبخش حضور مؤثر و نقش‌آفرین شرکت‌های بیمه در چرخه ساخت و ساز باشد.



۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
علی قایینی